Bestelproces, retourneren, garantie en klachten

U vindt hier uitgebreide informatie over de volgende onderwerpen:

 

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met de klantenservice.

Bestellen

Bestellen gaat heel eenvoudig. Nadat u het product gekozen heeft dat u wilt bestellen, klikt u op 'Bestellen'. Klik vervolgens op 'afrekenen'. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

U komt nu in een scherm waarin u kunt inloggen of waarin u zich als nieuwe klant kunt registeren. In plaats van registratie met uw emailadres en wachtwoord kunt u ook inloggen met een account dat u vaak gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, Google,  uw Microsoft Account of OpenId. U kunt ook bestellen zonder dat u zich registreert. Klik dan op 'Bestellen zonder account'.

Nadat u geregistreerd heeft ontvangt u een email ter bevestiging.

Vervolgens komt u in het bestelproces dat uit een 6-tal stappen bestaat. Na een keuze kiest u 'verder' om verder te gaan of 'terug' om een stap terug te gaan.

Stap 1 Factuuradres

Kies het factuuradres waarop de aankoop plaatsheeft of voer uw gegevens in.

Stap 2 Afleveradres

Kies het adres waar uw bestelling afgeleverd moet worden of voer een nieuw adres in.

Stap 3 Verzendmethode

De verzendmethode is reeds voor u bepaald. U hoeft hier niets te doen. Bestelt u voor 15.00 uur dan wordt uw bestelling de volgende werkdag geleverd. Levering vindt plaats door onze koeriersdienst of PostNL.

Stap 4 Betaalmethode

Selecteer de gewenste betaalmethode. U kunt hier kiezen uit:

  • iDEAL (betaling via internet bankieren)
  • Rembours (betalen bij ontvangst van het product. Kosten € 12,50)

Stap 5 Betaalinformatie

Vul de gevraagde informatie bij de betaalmethode in. Bij iDEAL kiest u uw bank. Bij Rembours hoeft u niets te doen.

Stap 6 Bestelling bevestigen

In dit venster treft u een overzicht aan van uw bestelling en van de door u ingevulde contactgegevens. Indien u uw bestelling of contactgegevens nog wilt wijzigen klik dan op 'Terug'. Heeft u de voorwaarden gelezen dan plaatst u een vinkje. Vervolgens kunt u op 'Bestelling bevestigen' klikken om uw bestelling definitief te plaatsen.

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

Terug naar boven

Betalen

In deze webshop kunt u op verschillende manieren uw bestelling afrekenen. In stap 4 van het bestelproces selecteert u de gewenste betaalmethode.

iDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk de online aankopen afrekenen. U rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van de eigen bank. Hoe werkt iDEAL? Selecteer in stap 4 dat u via iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw eigen bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. De bank vraagt een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven.

Rembours (toeslag € 12,50)

Wilt u liever betalen als het product bij u wordt aangeboden dan selecteert u in stap 4 'Rembours'. Voor deze bezorgoptie worden extra kosten in rekening gebracht. Uw bestelling wordt geleverd door PostNL Pakketservice. U betaalt contant aan de postbezorger. Kiest u voor deze optie, zorg er dan dus voor dat u het factuurbedrag gepast kunt betalen. De PostNL bezorgers beschikken niet over een mobiel pinapparaat.

Terug naar boven

Levering

Producten die in de webshop op werkdagen voor 15.00 uur worden besteld heeft u de volgende werkdag in huis. Bestellingen op vrijdag worden op maandag geleverd. Levering vindt plaats via onze koeriersdienst of via PostNL.

Terug naar boven

Verzendkosten

Wij brengen géén verzendkosten in rekening. De prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en inclusief verzendkosten. Enkel bij rembours zendingen wordt er een toeslag van € 12,50 berekend.

Terug naar boven

Retourneren

Als consument heeft u een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling bij u in bezit is. U mag het product binnen die periode terugsturen.

Kosten voor retourneren

De kosten en risico voor retourzending zijn voor uw eigen rekening. Alleen wanneer de fout door ons gemaakt is, zijn de kosten voor retournering voor onze rekening. Wij raden u aan artikelen alleen retour te zenden via het postkantoor. U ontvangt dan een verzendbewijs en het is mogelijk om de zending te traceren.

Hoe te handelen bij het terugsturen van een bestelling?

Neem contact op met onze klantenservice. Zij begeleiden u door het retourproces. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn verzoeken wij u om het serienummer en typenummer bij de hand te hebben wanneer u contact met ons opneemt.

Restitutiebedrag

Onze technische dienst inspecteert elk product dat bij ons retour wordt aangeboden. U dient het product te retourneren zoals u dat van ons ontvangen heeft. Als uw retourzending in orde is wordt het totaalbedrag dat op de factuur vermeld staat binnen 30 dagen teruggestort. Wij verzoeken u dan ook om altijd een kopie van de factuur mee te sturen met een retourzending.

Terug naar boven

Garantie en reparatie

Op alle producten is een garantieperiode van 24 maanden van toepassing vanaf het moment van de verkoop aan de eerste gebruiker.

Mocht uw product defect raken neemt u dan contact op met onze helpdesk.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn verzoeken wij u om het serienummer en typenummer uw product bij de hand te hebben wanneer u contact met ons opneemt.

Bij garantie reparaties dient een kopie van de factuur bijgevoegd te worden. Dit geldt ook voor uw afstandsbediening. Indien u deze ter reparatie opstuurt vermeld dan ook het serienummer van de ontvanger.

Raakt uw product defect buiten de garantieperiode dan ontvangt u van ons eerst een prijsopgave van de reparatiekosten. Na akkoord van uw zijde wordt de reparatie uitgevoerd. Indien u niet accoord gaat met de reparatiekosten zijn wij genoodzaakt om u een bedrag van € 25,00 voor onderzoekskosten in rekening te brengen.

Terug naar boven

Klachten

Quantis Electronics doet zijn uiterste best om elke bestelling snel en nauwkeurig uit te voeren. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent over de afhandeling van de bestelling. Graag ontvangen wij een klacht per e-mail, zodat wij onze dienstverlening verder kunnen optimaliseren.

Om een klacht aan onze klantenservice kenbaar te maken kun je een email sturen naar sales@quantiselectronics.com. U ontvangt binnen 48 uur een reactie van ons ons email dan wel telefonisch. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u naar de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

Terug naar boven